העיר הופכת להיות מקום
מגורים ליותר ויותר אנשים ומכיוון שאין באפשרותינו להאט את קצב צמיחתם, יש למצוא
דרכים לגרום לערים להיות מקומות טובים יותר. קיימות אקולוגית וחברתית תלויה בתצורה
של העיר. ועל כן המטרה הבסיסית של ערים היא להוות בסיס ליצירת קשרים בין אנשים.
ההנחה היא שתכנון נכון
של עיר ורחובותיה תיצור תרבות רחוב, שתגרום לאנשים להיות חלק מהרחוב בחיי היום יום
שלהם. יש ליצור את התשתית המתאימה ולצורך
כך יש להתייחס לצרכי המשתמשים ולבחון מחדש את הגבול בין המרחב הפרטי והציבורי,
להבין את תנועת הולכי הרגל ואת ההשפעה של תכנון נכון של דפנות הרחוב על המשתמש.
המרחב הציבורי הפתוח בעל
יתרונות רבים הן למשתמש והן לעיר, אך יחד עם זאת יש להכיר בחשיבות הרבה של התחבורה
בעיר.
החשיבות שיש בקיום תרבות
רחוב והתרומה שיש לרחוב פעיל לעיר , יחד עם הבנת הנחיצות בתחבורה מובילים לשאלה
כיצד ניתן ליצור ולקיים תרבות רחוב בעורק תנועה ראשי? כלומר, איך ניתן לאזן בין
הצרכים התחבורתיים של העיר לצרכיה החברתיים-תרבותיים?
ניתן לבחון פרוייקטים
בקנה מידה שונה המתייחסים לשאלות אלו. חנות של אומנות ואדריכלות של סטיבין הול
בניו-יורק היא פרוייקט ברמת רחוב ובקוריטיבה שבספרד למשל, התרחש שינוי ברמה
עירונית.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה